Denver, Lander & magont!

Hey everybody!
Sorry för att jag inte har skrivit på ett tag men har varit väldigt upptagen plus att jag blev typ sjuk igår..
Är jätte trött så ska försöka skriva ett kort inlägg.
Onsdag efter skolan så började vår resa till Denver. Vi åkte i en skolbuss och det var min värdbror som körde :)
Jag var med Romina, Hanah, taylor, ricci, garret och hans bror typ hela resan. Vi hade ganska kul på bussresan, den tog typ 7-8 timmar haha. Så vi kom fram vid 12 till hotellet. en vi pratade, sjöng, sov, lyssnade på musik.. och försökte få tiden att gå. Men till slut så kom vi fram. dom fixade rum indelningen... så jag och romina fick sova med elsa och en från min stained glass class. Tyckte lite synd om Elsa för ho var typ ganska ensam hela resan men allvarligt talat, hon får skylla sig själv. I skolan är hon ALLTID med den andra tyska utbytesstudenten och dom går runt och pratar tyska heeela tiden. Ingen orkar vara med dom. I alla fall inte jag och Romina och våra kompisar.
Men i alla fall, hotellet var helt okej. Det fanns en pool så jag gick upp på morgonen och simmade i en halvtimme innan frukosten :) det var skönt! Hotell frukoste var okej också, kanelbagels<3 och våfflor och sånt.
Sen åkte vi till museet. Det var en utställning av King Tut från Egypten. Tydligen sista chansen att se det innan dom skickar tillbaka allting till Egypten för evigt haha :) Så det var ganska coolt! Tyvärr var inte hans kropp eller mumifiering där men massa andra saker. Tyvärr fick man inte fota :( Var sten hård säkerhet där. Om man nuddade glasburarna till föremålen så började det pipa och grejer :p helt sjuk. Men det var jätte häftigt, trä föremål som fortfarande är bevarade efter 3000 år! helt sjukt! Ni skulle sett detaljerna och smyckena och allting. Kan inte förstår hur dom ens kunde tillverka de sakerna utan riktiga verktyg..
Men nog om det. Sen fick vi vandra runt i resten av museumet själva och vi åt lunch på ett sallads ställe. Var ett fint ställe men man fick inte mycket för pengarna :p haha. Vi tog masssaaa bilder utanför museumet och inne. Vi hade äntligen kommit itll en stad!! Tyvärr fick vi inte åka in till själva staden men vi såg höghusen från långt håll i alla fall :) sen klockan halv 3 så åkte vi hem igen :p den lååånga resan hem.. men vi gjorde samma sak som på väen dit, försökte underhålla oss så mkt som möjligt :p Stannade på en bensin mack där man kunde köpa en stor mugg med glass för 2 dollar!! Så köpte det och en white chocolate/macadamia nut cookie och blandade det. Herregud var såå gott. Men sen dess har jag typ mått illa haha. Var myycket glass :p

Fredagen i skolan var exrtemt lång. Var sjuuukt trött. Gjorde mitt matte prov och det var lätt. fick alla rätt på det senaste så det kommer nog gå bra på det här med. Jag har typ A i alla ämnen :p förutom engelska och Am history. har b och b+ :p
och sen efter skolan så åkte jag hem och åt middag för att sedan åka till Isabelle i Lander! Vi var på hennes skolas footballgame, våra rivaler haha, och det var kul. Men hur kallt som helst. torsdagen i Denver var jätte varm och sen på en dag blev det helt plötsligt höst. Nu är det kallt här :p snart kommer vintern..
Men i alla fall, folket i Lander är jätte snälla. Att det kan vara sån skillnad från här? Lander ligger tyo 35 minuter bort. Pratade med massa människor och dom var jätte roliga.. I riverton är dom inte alls lika öppna :s men men jag frös typ ihjäl i alla fall haha, Och Isabelle var skolans maskot för en stund så hon hade en stor tiger drätk på sig :) ska visa bilder!
Sen åkte jag Izzie och en annan tysk utbytesstudent hem till Izzie och drack te och pratade lite. Men hon åkte hem efter en liten stund så jag och Izzie skulle kolla en film innan vi sov, men herregud jag var så trött, somnade efter 5minuter. Så vi gick och la oss och pratade till typ halv 3 istället haha..
På morgonen lagade hennes pappa raspberry/chocolatechip pancakes till oss. Var super gott! Och kör min grej med yoghurt och frukt på, MUMS!
Sen gick vi till simhallen som ligger 2 min från hennes hus och kollade på hennes kompisar som hade simtävling , se gick vi hem och hämtade deras hund och så gick vi en promenad och gick och handlade lite grejer som Izzie behövde för kvällen. Hon skulle ha sin homecoming dance. Efter det körde hennes familj mig hem, dom skulle ändå till riverton men ändå jätte snällt. Jag var så sjukt trött, var det hela dagen. Vet inte riktigt varför ich jag var mätt sen frukosten men var tvungen att äta ngt så jag tog lite frukt och grönsaker och några kex. Sen gick jag och la mig. Vaknade upp senare och hade så sjukt ont i magen. Var jätte hungrig och samtidigt jätte ont . Vi åt middag vid 8 tiden, åt pasta sås och sallad. Sen gick jag och la mig i sängen och kollade film. Fick lite tabletter av Gay för magen, gjorde verkligen sjukt ont. Sen somnade jag. Vaknade upp imorse och hade fortfarande lite ont så jag stannade hemma istället för att åka till mark och patty för frukost. dom skulle göra värsta frukosten men jag kände att min mage inte skulle palla den amerikanska maten... så jag gick en promenad för att typ få magen att arbeta och sen åt jag lite "soppa" och sånt som kändes bra.. Har vart i sängen sen dess. Känns som att jag kommer bli sjuk :/ Jag tror att det är för att jag sover typ högst 6 timmar varje natt och är typ stressad över mitt knä, skolan och massa. Och sen mat och träning. Typ blandning av allt.. Men men ska vila nu .
Förlåt för ett långt och deppigt meddelande. Jag hade i alla fall jätte kul i Denver och i Lander :)